Coraz więcej firm decyduje się na chatboty, które świetnie sprawdzają się w roli wirtualnych asystentów. Wykorzystuje się je nawet podczas rekrutacji. Ma to na celu zautomatyzowanie wielu procesów, zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Warto wdrażać innowacyjne rozwiązania w prowadzonym przedsiębiorstwie, bo wiąże się to dla niego z licznymi korzyściami. Oczywiście chatboty nie zastąpią w pełni pracowników, ale będą dla nich dużym wsparciem. Warto dowiedzieć się nieco więcej na temat robotyzacji rekrutacji, jakie są zalety tego nowoczesnego rozwiązania.
Rekrutacja przy wykrawaniu chatbotów
Każda firma powinna pomyśleć nad wdrożeniem nowoczesnych technologii, co ma znaczenie także w przypadku działu HR. Służy to ułatwieniu pracownikom wypełniania codziennych obowiązków, usprawnieniu rozmaitych procesów, zoptymalizowaniu kosztów. Robotyzacja ma szczególne znaczenie na początkowym etapie selekcji, gdy do przejrzenia jest mnóstwo aplikacji. Wystarczy odpowiednio skonfigurować system, co ułatwi i przyspieszy analizowanie dokumentów zgodnie z konkretnymi kryteriami. Sprawdzenie każdego zgłoszenia w przypadku dużego napływu CV jest żmudnym i czasochłonnym zadaniem. Warto również wykorzystać potencjał drzemiący w chatbotach, czyli specjalnych systemach służących do komunikowania się z kandydatami. Za ich pomocą możliwe staje się przeprowadzenie wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej w dowolnym momencie. Wystarczy odpowiednio zaprogramować chatbota, wgrać przykładową listę z pytaniami, które zadałby rekruter podczas klasycznego spotkania z potencjalnym pracownikiem. W przypadku chatbotów nie trzeba mieć bezpośredniego kontaktu z drugą osobą, wszystko odbywa się zdalnie. Stanowią one także wsparcie dla rekruterów.
Dlaczego warto korzystać z chatbotów podczas szukania pracowników?
Chatboty to idealne narzędzia, które można wykorzystać na wiele sposobów podczas rekrutowania pracowników. Nie trzeba ograniczać się wyłącznie do zestawu uniwersalnych pytań. Możliwe jest stworzenie zestawu profilowanego, co będzie świetną bazą dla rekrutera. Najczęściej chatbot służy do analizowania składanych dokumentów aplikacyjnych i do przeprowadzania wstępnej selekcji kandydatów. Dział HR nie musi tracić czasu na przeglądanie wszystkich zgłoszeń. Odpowiednio zaprogramowany chatbot wyszuka spośród nich dokumenty aplikacyjne, które najlepiej spełniają kryteria wyszukiwania. Dużą zaletą tego rozwiązania jest także obiektywność. Jeśli firma chce szybko zatrudnić nowych pracowników, to warto wspomóc się wirtualnymi asystentami. Korzystanie z nich to również sposób na stanie się bardziej konkurencyjnym. Łatwiej jest dopasować właściwych kandydatów na poszczególne stanowiska. Chatboty nie kierują się uprzedzeniami podczas przeglądania CV, co niestety zdarza się niektórym rekruterom. Bot będzie odpowiednim narzędziem w przypadku udzielania odpowiedzi na podstawowe zapytania kandydatów. Świetnie nadaje się do zbierania danych o nich. Wspaniale sprawdza się do zautomatyzowania prostych czynności.