Dla większości firm organizacja wyjazdów firmowych związana jest z długoterminowym planowaniem, które może przyprawiać o ból głowy. W praktyce jednak nie musi być tak źle. Wystarczy wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby wycieczka firmowa była sukcesem, a nie porażką. Dzięki udanemu wyjazdowi można zbudować silny i zgrany zespół, który będzie ze sobą chętnie współpracować oraz efektywnie realizował założone cele firmowe. Są oczywiście atrakcje, które sprawdzają się zawsze, ale niekiedy warto sięgnąć po coś nowego i zaskoczyć swoich pracowników. Jak zorganizować wycieczkę firmową?
Określenie charakteru i rodzaju wyjazdu firmowego
Wyjazd firmowy może przybierać różne formy. Organizuje się zarówno wycieczki firmowe, jak i incentive travel czy też wyjazdy integracyjne. To jaki będzie miał on rodzaj zależy w głównej mierze od potrzeb firmy i jej pracowników. Te jednak trzeba najpierw rozpoznać i nazwać. Najczęściej celem wycieczki firmowej jest nagrodzenie osób zatrudnionych za zrealizowane cele przedsiębiorstwa oraz zmotywowanie ich do osiągania jeszcze lepszych wyników. Innym celem może być także udoskonalenie komunikacji w zespołach.
Ustalenie charakteru wycieczki firmowej jest niezwykle istotne. Źle przygotowany wyjazd firmowy może przynieść odwrotny skutek, jak na przykład osłabienie więzi pomiędzy pracownikami, problemy we współpracy, a także utratę autorytetu przełożonych. Dlatego, jeśli nie ma się odpowiedniej wiedzy na temat organizacji takiego przedsięwzięcia, lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług biur, które organizują wyjazdy grupowe dla firm.
Warto wtedy zajrzeć na stronę https://dreamgo.pl/typ-podrozy-wyjazdy-firmowe/, gdzie można znaleźć wyjątkowe wycieczki, które są niezwykle luksusowe i dostarczają mnóstwa niezapomnianych przeżyć.
Wybór miejsca wycieczki dla firmy
Organizując wyjazd integracyjny czy innego rodzaju wycieczkę firmową, bardzo istotne jest to, aby określić miejsce podróży. Można zdecydować się na organizację wydarzenia w Polsce, ale bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także zagraniczne wyjazdy firmowe. Jeśli wybierze się krajowe destynacje, warto zadbać o to, aby dojazd do niego był łatwy i szybki. Zalecane jest, aby miejsce na wyjazd nie znajdowało się dalej niż w promieniu 150-200 km od firmy. Dotarcie do niego zajmie wtedy 2-3 godziny.
Większe możliwości dają zagraniczne wycieczki organizowane przez biuro podróży. Zorganizować je można praktycznie w każdym miejscu na świecie, jednak jednym z najpopularniejszych kierunków jest Bali, Mauritius oraz Zanzibar. Wyjazdy dla firm za granicę trwają zazwyczaj 4-7 dni.
Jaką porę roku wybrać na wyjazd firmowy?
Wycieczki integracyjne czy też w nagrodę za osiągnięcia, organizowane są najczęściej w terminach, gdy planowany jest przestój w produkcji na czas usunięcia awarii. Wtedy jednak takie wyjazdy organizowane są praktycznie last minute, co nie zawsze może pokrywać się z możliwością wyjazdu samych pracowników. Jeśli chodzi o wyjazdy firmowe w Polsce, które planowane są z wyprzedzeniem, to z pewnością należy unikać ferii i okresu wakacyjnego. Większość osób woli ten czas spędzać z bliskimi. Dodatkowo obłożenie w hotelach i pensjonatach jest bardzo duże, co może wiązać się z problemami z rezerwacją noclegu.
Co z porą roku? W tym przypadku każda ma swoje plusy i minusy. Wyjazdy integracyjne dla firm na narty muszą odbywać się w zimę, ale poza tym nie ma żadnych ograniczeń. Latem z kolei długi dzień i wysokie temperatury sprzyjają zabawom na świeżym powietrzu. Jeśli jednak okres, kiedy firma może pozwolić sobie na przestój przypada w okresie zimowym, ale niewielu pracowników jest chętnych na „zimowe szaleństwo”, można zdecydować się na wyjazd za granicę. Z pewnością większym zainteresowaniem będą cieszyć się luksusowe wycieczki firmowe w egzotyczne zakątki świata. Luksusowe rejsy katamaranami, czy też możliwość obcowania z dziką przyrodą oraz wypoczynek na rajskich plażach, to coś, o czym marzy wielu pracowników.